دانش حسابداری و مهندسی مالی

ارائه خدمات مالی ، مشاوره مالی و نرم افزارهای مالی

دانش حسابداری و مهندسی مالی

ارائه خدمات مالی ، مشاوره مالی و نرم افزارهای مالی

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۱ فروردين ۹۸، ۱۲:۳۲ - مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
    راست میگید
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۷:۱۹ - نگار جهانشاهی
    خوبه

۱۰ مطلب در بهمن ۱۳۹۴ ثبت شده است

اجرای طرح اعتبار در حساب جاری با استفاده از خرید دین

علی شورابی | يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۲۳ ق.ظ

اجرای طرح اعتبار در حساب جاری با استفاده از خرید دین

مدیرعامل بانک سپه از اجرای طرح اعتبار در حساب جاری با استفاده از عقد خرید دین برای نخستین بار در شبکه بانکی کشور برای کمک به‌ تأمین نقدینگی بنگاه‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف خبرداد.

  • علی شورابی

پرداخت بانکی؛ شرط پذیرش هزینه‌های قابل قبول مالیاتی

علی شورابی | يكشنبه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۴، ۰۸:۵۵ ق.ظ

پرداخت بانکی؛ شرط پذیرش هزینه‌های قابل قبول مالیاتی

قائم مقام سازمان امور مالیاتی کشور گفت: براساس اصلاحیه جدید قانون مالیات‌های مستقیم پرداخت از طریق سیستم بانکی، شرط پذیرش هزینه قابل‌قبول مالیاتی خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدقاسم پناهی گفت: براساس تبصره ۳ ماده ۱۴۷ قانون مالیات‌های مستقیم مصوب ۳۱/ ۴ / ۹۴ پذیرش هزینه‌های پرداختی قابل قبول مالیاتی که به‌شیوه تهاتری انجام نشود، از مبلغ پنجاه میلیون ریال به بالا منوط به پرداخت یا تسویه وجه آن از طریق سیستم بانکی خواهد بود.

  • علی شورابی

پاورپوینت اصلاحات قانون مالیاتهای مستقیم

علی شورابی | دوشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۴، ۰۹:۴۷ ق.ظ

پاورپوینت اصلاحات قانون مالیاتهای مستقیم

فایل اصلاحات قانون مالیاتهای مستقیم

  • علی شورابی

21 اقدام زیرساختی برای افزایش امنیت اظهارنامه مالیاتی

علی شورابی | يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۴۸ ب.ظ

21 اقدام زیرساختی برای افزایش امنیت اظهارنامه مالیاتی

ای افزایش امنیت اظهارنامه مالیاتیReviewed by میثم حاجی محمدی on Jan 28Rating: 3.520 اقدام زیرساختی برای افزایش امنیت اظهارنامه مالیاتی اظهارنامه مالیاتی عملکرد یکی از عملیات اجرایی مالیات است که بصورت کاملا" الکترونیکی ارائه میشود . فرم های PDF اظهارنامه الکترونیکی یک چک لیست کاغذی است که شما با پرینت آن می توانید اطلاعات خود را در ان بنویسید و اصلاحات لازم را انجام دهید. درسایت www.tax.gov.ir این فرمها باقابلیت چاپ به عنوان پیش نویس و به منظور آماده سازی اطلاعات جهت ثبت در سامانه الکترونیکی اظهارنامه با قابلیت PDF قرار داده شده است. همانطوریکه می دانید در سال های قبل شما باید اظهارنامه کاغذی را قبل از اظهارنامه الکترونیکی تنظیم می کردید و به حوزه های مالیاتی ارائه می دادید .

اظهارنامه الکترونیکی عملکرد و دستورالعمل استفاده از آن

اظهارنامه مالیاتی عملکرد یکی از عملیات اجرایی مالیات است که بصورت کاملا” الکترونیکی ارائه میشود . فرم های PDF اظهارنامه الکترونیکی یک چک لیست کاغذی است که شما با پرینت آن می توانید اطلاعات خود را در ان بنویسید و اصلاحات لازم را انجام دهید. درسایت www.tax.gov.ir این فرمها باقابلیت چاپ به عنوان پیش نویس و به منظور آماده سازی اطلاعات جهت ثبت در سامانه الکترونیکی اظهارنامه با قابلیت PDF قرار داده شده است. همانطوریکه می دانید در سال های قبل شما باید اظهارنامه کاغذی را قبل از اظهارنامه الکترونیکی تنظیم می کردید و به حوزه های مالیاتی ارائه می دادید .

• دانلود نرم افزار اظهارنامه الکترونیکی از سایت سامانه عملیات الکترونیکی مودیان
• نصب و راه اندازی نرم افزار
• تکمیل اظهارنامه الکترونیکی
• تهیه پرینت پیش نویس اظهارنامه به همراه کنترل نهایی
• ارسال اطلاعات با امضا و یا بدون امضای الکترونیک
• در پایان چاپ نهایی اظهارنامه الکترونیکی عملکرد

۲۱ اقدام زیرساختی برای افزایش امنیت اظهارنامه شامل این موارد است :
  • علی شورابی

دو مورد که باید بعد از هر جلسه انجام داد

علی شورابی | يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۴۲ ب.ظ

دو مورد که باید بعد از هر جلسه انجام داد

استیو جابز معتقد است که هر موردی در صورت جلسه مربوط به فردی است که مسئولیت انجام و پیگیری آن وظیفه را بعهده دارد. او آن شخص را DRI می نامد که مخفف Directly Responsible Individual است، یعنی شخص با مسئولیت مستقیم. این فرد می داند که مسئولیت پذیری عمومی باعث می شود او حتما وظیفه اش را انجام دهد، و او باید برای تیمش دستورالعمل های واضح و سازماندهی شده تهیه کند.

دو مورد که باید بعد از هر جلسه انجام داد
دو مورد که باید بعد از هر جلسه انجام داد

ساده بنظر می رسد با این حال اکثر مدیران و رهبران نمی توانند این کار را انجام دهند. همه ما در جلساتی بوده ایم که بعد از آن احساس خوبی داشته ایم اما بعدها در عمل نتایج چندانی نگرفته ایم. چرا تکانه ای که در جلسه بوجود می آید اثربخشی چندانی ندارد؟

  • علی شورابی

دانستنی های مالیاتی نکات اساسی مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی

علی شورابی | يكشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۴، ۰۶:۰۴ ب.ظ

دانستنی های مالیاتی (قسمت چهارم) نکات اساسی مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی

براساس اصلاحیه قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۳۱/۴/۹۴

 آگاهی مودیان از قانون مالیات‌های مستقیم کمک قابل توجهی به آنان در عمل به وظایف قانونی و بهره‌مندی از تسهیلاتی که قانون برای مودیان در نظر گرفته و عدم تعلق جریمه‌های احتمالی که قانون‌گذار برای آنان پیش‌بینی کرده، می‌کند.

از این رو، در این بخش به اجمال به بیان پاره‌ای از مواد و بندهای مهم قانونی در بخش مالیات بر درآمد اشخاص حقوقی پس از اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم می‌پردازیم.


  • علی شورابی

چرا هیچ بانکی در ایران ورشکست نمی‌شود؟

علی شورابی | سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۱۷ ب.ظ

چرا هیچ بانکی در ایران ورشکست نمی‌شود؟

  معاون قوه قضائیه با طرح این سوال که آیا شما تا به حال شنیده اید که بانکی، احساس ورشکستگی کند؟گفت: اعلام ورشکستگی، مقصر ورشکستگی می خواهد و مدیران بانک باید پاسخگو باشند و فکر می کنم اگر ورشکستگی هم رخ دهد اعلام نمی شود.

به گزارش تسنیم، محمدباقر الفت در برنامه تیتر امشب به قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تشکیل شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و افزود: بر اساس این شورا، قوه قضائیه مرجع هدایت و حمایت کننده سیاست های پیشگیرانه است و آنچه این شورای عالی را با معاونت پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه پیوند می دهد، دبیرخانه این شوراست که باید این معاونت تشکیل دهد.

  • علی شورابی

جزئیات طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش

علی شورابی | سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۰۷ ب.ظ

جزئیات طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش

سخنگوی اتاق اصناف ایران گفت: با اجرای طرح ملی باران  شفافیت مالیاتی به وجود خواهد آمد و مالیات گریزی به حداقل ممکن می رسد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اتاق اصناف ایران، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران روز شنبه از طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش در قالب طرح باران خبر داد و گفت: این طرح در ‏دهه فجر امسال عملیاتی می‌شود.‏
بر همین اساس حمیدرضا سعدالله  مجری طرح تجهیز رایگان اصناف به صندوق مکانیزه فروش و مجتبی صفایی عضو هیات رئیسه و سخنگوی اتاق اصناف ایران صبح امروز یکشنبه در برنامه تلویزیونی پیشخوان خبر در شبکه به بررسی جزئیات این طرح پرداختند.
مجتبی صفایی سخنگوی اتاق اصناف ایران، هدف از تجهیز واحدهای صنفی به صندوق مکانیزه فروش را در راستای شفافیت مالیاتی ذکر کرد و افزود: این طرح برای واحدهای صنفی بار مالی در برداشت به طوری که در بررسی های اولیه مشخص شد که هر واحد صنفی برای اتصال به صندوق مکانیزه فروش باید بین ۱.۵ تا پنج میلیون تومان هزینه پرداخت کند اما طرح باران اجرای آن را به گونه ای متفاوت تسهیل کرد.

*اصناف به صورت رایگان به صندوق های مکانیزه فروش مجهز خواهند شد

  • علی شورابی

قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم /ارائه اطلاعات بانکی به سازمان امورمالیاتی

به گزارش خبرنگار مهر، حسن روحانی رئیس جمهور قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم را که شامل ۶۰ بند اصلاحی است، برای اجرا به وزارت اقتصاد ابلاغ کرده است.

برای دریافت متن کامل قانون اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم «اینجا» را کلیک کنید.

برای دریافت متن درقالب پی دی اف اینجا کلیک کنید.

برای دریافت متن درقالب متنی  اینجا کلیک کنید.

برای دریافت کتاب قانون مالیاتهای مستقیم با اصلاحات ۹۴/۴/۳۱ اینجا کلیک کنید.

براساس این قانون، به منظور شفافیت فعالیت‌های اقتصادی، بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری موظف شدند اطلاعات مربوط به جمع گردش و مانده سالانه انواع حساب‌های بانکی اشخاص حقیقی و حقوقی را در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار دهند.

همچنین در این قانون ضمن اصلاح مقررات مربوط به مالیات دارایی‌های اموات، نحوه اخذ مالیات بر اجاره ‌بها و خانه‌های خالی به طور رسمی مشخص شده است.

توضیح سایت:


- برای دسترسی به جدول تغیرات بین قانون قدیم و اصلاحیه جدید دریافت کلیک کنید.

  • علی شورابی

مشمولان مالیات بر درآمد املاک چه کسانی هستند

علی شورابی | سه شنبه, ۶ بهمن ۱۳۹۴، ۰۳:۴۹ ب.ظ

مشمولان مالیات بر درآمد املاک چه کسانی هستند

طبق قانون مالیات‌های مستقیم از درآمد اجاره املاک، مستغلات خالی و نقل و انتقال املاک مالیات اخذ می‌شود، البته در این زمینه 5 مورد معافیت نیز پیش بینی شده است.

 به گزارش مشرق، در این قسمت از دانستی‌های مالیاتی برای آشنایی مردم و مودیان مالیاتی به اهم وظایف و تکالیف قانون می‌پردازیم.

طبق اصلاحیه قانون مالیات‌های مستقیم به موضوع مالیات بر درآمد املاک و شرایط مشمولان مشخص شده است.

سوال این است چه مواردی مشمول مالیات بر درآمد املاک هستند؟ طبق تعریف قانون

1- مالیات بر درآمد اجاره املاک 2- مالیات بر مستغلات خالی 3- مالیات نقل و انتقال املاک را شامل می‌شود.

  • علی شورابی