دانش حسابداری و مهندسی مالی

ارائه خدمات مالی ، مشاوره مالی و نرم افزارهای مالی

دانش حسابداری و مهندسی مالی

ارائه خدمات مالی ، مشاوره مالی و نرم افزارهای مالی

پیوندهای روزانه
آخرین نظرات
  • ۲۱ فروردين ۹۸، ۱۲:۳۲ - مجله اینترنتی چفچفک سایت تفریحی چفچفک
    راست میگید
  • ۱۰ آذر ۹۷، ۱۷:۱۹ - نگار جهانشاهی
    خوبه

۷ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

عواقب کاهش نرخ سود بانکی

علی شورابی | دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۶ ق.ظ

عواقب کاهش نرخ سود بانکی

عواقب کاهش نرخ سود بانکی

چکیده: در اوایل سال جاری بانک‌ها در یک بازی خطرناک، مسابقه‌ای را در تعیین نرخ سود خود به نمایش گذاشتند که این اقدام در فضای رکود تورمی اقتصاد کشور می‌توانست زمینه‌ساز تشدید عدم توازن منابع و مصارف بانکی در آینده باشد.

دکتر حسن درگاهی
در اوایل سال جاری بانک‌ها در یک بازی خطرناک، مسابقه‌ای را در تعیین نرخ سود خود به نمایش گذاشتند که این اقدام در فضای رکود تورمی اقتصاد کشور می‌توانست زمینه‌ساز تشدید عدم توازن منابع و مصارف بانکی در آینده باشد، اگرچه نظام بانکی ایران در نهایت نیازمند ایجاد فضای رقابتی با هدف ارتقای کارآیی و کیفیت خدمات مالی است و آزادسازی نرخ سود نیز در چنین فضایی معنا می‌دهد ولی آنچه رخ داد وقوع یک جنگ قیمتی بود که نتیجه آن در هر بازاری جز ایجاد اختلال و بی‌ثباتی و افزایش هزینه‌های مبادلاتی برای عاملان اقتصادی نخواهد بود

  • علی شورابی

جایگزینی "کارت انرژی" به‌جای "یارانه نقدی" قوت گرفت/ جزئیات تازه از طرح وزارت نفت

یک مقام مسئول در وزارت نفت جزئیات جدیدتری از طرح مطالعاتی این وزارتخانه برای جایگزینی "کارت انرژی" به جای "یارانه نقدی" اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت الله سیفی، موضوع طرح را اختصاص سهم انرژی به هر ایرانی به صورت اعتباری جهت پرداخت هزینه های انرژی با کارت اعتباری انرژی اعلام کرد و گفت: این طرح در سطح کلان، در پی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها بدون ایجاد تغییری در قانون است تا از سویی زمینه را برای اجرای قانون اصلاح الگوی مصرف نیز فراهم کرده و از سوی دیگر، از تزریق بیش از حد نقدینگی به جامعه جلوگیری کند.

  • علی شورابی

روش‌های شناسایی کارمندان خلاق

علی شورابی | دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۳ ق.ظ

روش‌های شناسایی کارمندان خلاق

روش‌های شناسایی کارمندان خلاق

چکیده: آیا به دنبال استخدام کارمند خلاق در شرکت‌تان هستید؟ اگر این‌گونه است، لازم است بدانید که برای یافتن افراد اندیشمند و خلاق حقیقی باید در جست‌وجوی چه ویژگی‌هایی باشید و چه مشخصه‌هایی را در آگهی ذکر کنید. در این مقاله توصیه‌هایی را در این راستا ارائه خواهم داد؛ اما نخست به دورنمای مختصری از موضوع می‌پردازیم.

درباره اینکه شرکت‌ها چگونه به دنبال استخدام کارمندان خلاق هستند، بسیار شنیده و خوانده‌ام. اما آگهی‌های استخدام، چنین مساله‌ای را انعکاس نمی‌دهند. اکثر جویندگان کار، مسیر شغلی محدودی را دنبال می‌کنند که در چارچوب موقعیت مطلوب آنها باشد، یعنی جایگاهی ترجیحا والا مرتبط با رشته تحصیلی و تجربه کاری شان.

  • علی شورابی

بازارها نگران مسقط شده‌اند

علی شورابی | دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۱۴ ق.ظ

بازارها نگران مسقط شده‌اند

مذاکرات هسته ای در حالی از امروز در عمان کلید خورده که بازارهای مالی به شدت روند مذاکرات را رصد می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تحلیل ها نشان می دهد در صورت موفقیت مذاکرات در عمات قیمت دلار روند نزولی را پیش می گیرد. با این حال برخی تحلیلگران اقتصادی نیز براین باورند که روند نزولی بهای دلار تداوم چندانی نخواهد داشت ولی انتشار اخبار خوشایند از مذاکرات عمان می تواند منجر به کاهش حداقل 30 تا 40 تومانی قیمت دلار شود.

  • علی شورابی

نامه نمایندگان به رهبری در مورد مصوبه اخیر مجمع

علی شورابی | شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۳، ۰۹:۴۴ ق.ظ
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تأکید براینکه مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام نه تنها استقلال را به بانک مرکزی بر نمی گرداند بلکه این بانک را کاملاً دولتی خواهد کرد، گفت: بناست نامه ای در این باره به مقام معظم رهبری ارسال شود.

 به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی در ارتباط با مصوبه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره نحوه انتخاب رئیس کل بانک مرکزی، اظهار داشت: تصمیم اخیر مجمع انتظارات جامعه و ارکان اجرایی به خصوص مجلس را درباره مدیریت بانک مرکزی برآورده نکرده است.

وی با تأکید براینکه مصوبه مجمع نه تنها وضعیت بانک مرکزی را بهبود نمی بخشد بلکه اوضاع را بدتر هم می کند، تصریح کرد: اینکه رئیس کل بانک مرکزی با پیشنهاد وزیر اقتصاد و تایید هیات وزیران انتخاب شود نه تنها استقلال را به بانک مرکزی برنمی گرداند بلکه این بانک را کاملاً دولتی خواهد کرد.

* مصوبه مجمع وضع را بدتر می کند/ بانک مرکزی کاملاً دولتی خواهد شد
  • علی شورابی

آمریکا پیشنهاد ایجاد خط مستقیم بانکی را با ایران مطرح کرد

علی شورابی | پنجشنبه, ۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۱:۰۰ ق.ظ

آمریکا پیشنهاد ایجاد خط مستقیم بانکی را با ایران مطرح کرد

آمریکا پیشنهاد ایجاد خط مستقیم بانکی را با ایران مطرح کرد

چکیده: پایگاه اینترنتی «المانیتور» به نقل از یک دیپلمات سابق آمریکایی نوشت: در حالی که مذاکرات هسته ای در آستانه ضرب الاجل تعیین شده در 24 نوامبر (3 آذر) وارد مرحله ای مهم شده، واشنگتن پیشنهاد ایجاد خط مستقیم بانکی را بین نهادهای مالی ایران و آمریکا مطرح کرده است.

دیپلماتیک آمریکایی که در جریان مذاکرات حضور دارد، به شرط افشا نشدن نام خود، به المانیتور گفت که پیشنهاد آمریکا برای ایجاد خط مستقیم بانکداری با ایران به عنوان یکی از مشوق های دولت «باراک اوباما» روی میز مذاکرات این کشور با گروه 1+5 قرار دارد.

  • علی شورابی

فهرست بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز

علی شورابی | يكشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۳، ۰۵:۲۱ ب.ظ
بانک مرکزی در به روز‌رسانی نام بانک‌ها و مؤسسات مجاز تأکید کرده انتشار این فهرست در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به هموطنان گرامی است تا از مشکلات بعدی برای آنان جلوگیری به‌عمل آید.

 به گزارش مشرق، بانک مرکزی با انتشار اطلاعیه‌ای  نام بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز را منتشر و اعلام کرد: بانک‌ها و مؤسسات اعتباری یا سایر نهادهایی که نام آنها در فهرست قرار ندارد، دارای مجوز از این بانک نبوده  و مسئولیت ناشی از عملکرد ناصحیح آنها مستقیماً متوجه کسانی می‌شود که به این مؤسسات مراجعه داشته‌اند.

بانک مرکزی در شرایطی این اطلاعیه را منتشر کرده که پیشتر فعالیت بدون مجوز برخی از مؤسسات مالی و اعتباری برای سپرده گذاران و مشتریان این بانک‌ها مشکلاتی را ایجاد کرده بود.

بانک مرکزی در به روز‌رسانی نام بانک‌ها و مؤسسات مجاز تأکید کرده  انتشار این فهرست در راستای  شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به هموطنان گرامی است تا از مشکلات بعدی برای آنان جلوگیری به‌عمل آید.

 برای اطلاع از فهرست کامل بانک‌ها و مؤسسات اعتباری مجاز، به  اینجا مراجعه کنید.

منبع: روابط عمومی بانک مرکزی

  • علی شورابی